دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فراخوان سومین جشنواره‌ سراسری هنرهای اجرایی ـ نمایشی موندا منتشر شد

فراخوان سومین جشنواره‌ سراسری هنرهای اجرایی ـ نمایشی موندا  در دو بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای و بخش ویژه‌ دا منتشر شد.
کد خبر : 295010

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، خانه نمایش دا سومین دوره‌ جشنواره‌ سراسری هنرهای اجرایی ـ نمایشی موندا را به منظور ارزیابی و حمایت از اجراهای خلاق هنرمندان جوان سراسر کشور در خانه نمایش دا، پلاتو اجرای تئاتر شهر، عمارت نوفل لوشاتو و تماشاخانه‌ شانو در شهریور ماه ۹۷ برگزار می‌کند.


بر اساس این فراخوان، شرایط و ضوابط بخش مسابقه‌ تئاتر صحنه‌ای بدین شرح است:


دبیرخانه جشنواره در این بخش فقط پذیرای آثاری‌ است که حداکثر دارای سه بازیگر باشند، بنابراین نمایشی که بیش از سه بازیگر روی صحنه داشته باشد، بازبینی نمی‌شود. (بدیهی‌ است الزامی به استفاده از کلام نیست و محدودیتی از نظر سبک و شکل و شیوه‌ اجرا وجود ندارد).


بر اساس ضوابط این جشنواره، موضوع جشنواره آزاد است و آثار پذیرفته شده در بخش مسابقه حضور خواهند داشت. بازبینی تمام گروه‌های شهرستانی و تهرانی فقط از طریق مشاهده‌ فیلمِ کامل اجرا صورت می‌گیرد، همچنین آثار متقاضی می‌توانند پیش از این در جشنواره‌های دیگری نیز شرکت کرده باشند.
کیفیت هنری مهم‌ترین ملاک انتخاب هیات بازبین‌ها خواهد بود و آثار تجربه‌گرا، خلاق، آثاری که دکور سبک و زمان کمتری دارند از اولویت بیشتری برای انتخاب برخوردار می‌شوند.


در این جشنواره، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نفر اول در هر بخش نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به نفر دوم در هر بخش نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن، بازیگری مرد اهدا می‌شود. همچنین حداکثر سه نمایش برگزیده هیات داوران با حمایت خانه نمایش دا اجرای عمومی می‌شوند.


بخش ویژه‌ دا نیز مختص به آثاری‌ است که گستره‌ وسیع‌تری را در حوزه‌ اجرا نسبت به تئاتر مرسوم در برگیرد.


آثار این بخش، اجراهای بینارشته‌ای، هنر جدید و زبان نو در هنرهای نمایشی (پرفورمنس آرت، هپنینگ، اجرای آلترناتیو، تئاتر کاربردی و...) را شامل می‌شود.


در این بخش هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد اجراگرها و موضوع و مفهوم وجود ندارد. بازبینی تمامی آثار از طریق مشاهده فیلم کامل اجرا صورت می‌گیرد. همچنین تمام‌ آثار راه ‌یافته در این بخش در خانه نمایش دا اجرا خواهند شد.


بر اساس ضوابط، آثار متقاضی می‌توانند پیش از این در جشنواره‌های دیگری نیز شرکت کرده باشند. این بخش غیررقابتی است اما با نظر شورای هنری جشنواره، در بخش ویژه‌ دا از چند اثر برتر برای اجرای عمومی حمایت می‌شود.
کیفیت هنری، آثار خلاق و ترکیبی مهم‌ترین ملاک انتخاب هیات بازبین خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه آثار این بخش در خانه نمایش دا اجرا می‌شوند، اثری که منطبق با فضای خاص این مجموعه باشد در اولیت قرار می‌گیرد. همچنین دبیرخانه جشنواره در این بخش از آثاری که در آن به عنصر حیاتی آب می‌پردازد استقبال می‌کند.
بر اساس گاه‌شمار جشنواره، آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار20 مردادماه، اعلام نتایج بازبینی ۳۱ مرداد و زمان برگزاری جشنواره ۱۳ تا ۱۸ شهریورماه خواهد بود.
نحوه‌ ثبت نام در این جشنواره از طریق مراجعه به سایت خانه نمایش دا خواهد بود.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، پس از تکمیل فرم ثبت نام در سایت خانه نمایش دا و پرداخت اینترنتی هزینه ثبت نام و دریافت تاییدیه از سایت، حداکثر تا ۲۰ مرداد ۹۷ مهلت دارد ۴ حلقه لوح فشرده فیلم اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهد.


خانه نمایش دا در تهران، میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهان مهر، پلاک ۲۶ خانه نمایش دا واقع شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: فراخوان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب